I framtiden är det mobilen som gäller

I torsdags, den 12 februari, var jag på Daytona Sessions. Ett seminarium om framtidens Internetanvändande som hölls av byrån Daytona. Många intressanta saker sas på intressanta sätt, ögonen öppnades på oss som var där.

Så nu kommer jag att tänka på det här i kommunikationen jag deltar i:
  • Det mesta Internetanvändandet sker via mobilen - i somras gick Afrika om Nordamerika i antalet mobilabonnemang
  • Vi använder mobilen till främst sms och e-post
  • Unga svenskar gillar reklam, men bara det som de tycker är bra reklam
  • De som flyttar hemifrån idag vill inte ha post genom brevinkastet, utan i mobilen
  • Kommande generation är "Generation noll koll": de är inte så bra, som vi tror, på att söka och hitta på nätet

Och en massa andra bra saker som sas av

Morris Packer, Projektledare på Bonnier Mobila Tjänster



Morris Packer @ Daytona Sessions vol. 2 from Daytona Sessions on Vimeo.

Katarina Graffman, Antropolog på Inculture och expert på massmedia och mediekonsumtion.



Katarina Graffman @ Daytona Sessions vol. 2 from Daytona Sessions on Vimeo

Umair Haque, från Bubblegeneration.com, Havas Media Lab och Harvard Business Publishing


Umair Haque @ Daytona Sessions vol. 2 - Constructive Capitalism from Daytona Sessions on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.