Var på nätet diskuteras ditt varumärke just nu?



Det har dykt upp en mångfald av verktyg för att övervaka diskussioner och interaktion på nätet, inte bara i de egna sajterna utan också i bloggar, forum och communities.

Ett verktyg som vi tagit upp tidigare och som nu vässats ytterligare är SEER från NMWs systerföretag VML (www.vml.com). Med SEER kan företag övervaka diskussionen kring t ex de egna varumärkena, var diskussionen pågår, hur intensiv den är, vilka värdeord som kopplas till varumärket etc.

Möjligheterna med denna typ av verktyg är att i realtid identifiera tidpunkter och platser att kommunicera för att delta i den pågående diskussionen, erbjuda mer information, svar på frågor, mervärden etc. De används också som verktyg för att hålla koll på konkurrenterna och hur konversationen kring deras varumärken fortgår. Ta en titt på SEER här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.